Jeste dalsi bus, tentokrat LPB

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Září 26 09:18:39 CEST 2007

DD,
na Siemenzi LPB (regulace topnych soustav atd.) jsem se tu sice uz ptal, ale
nikdo neodpovedel, takze ho asi nikdo nepouziva/nezna. Nicmene ja uz jsem o
nem zjistil docela dost, a ted bych potreboval na to postavit prevodnik.

LPB prenasi jednoduche pakety seriove 4800Bd 8-n-1, ale pri zvlastnich
napetovych urovnich. Je to dvoudratova sbernice na ktere je v klidu 16,6V (v
me kotelne) jinak podle datasheetu obecne vice nez 9V. Vsechna zarizeni jsou
na ni pripojena v topologii hvezda nebo bus, sbernice je napajena budto ze
samostatneho zdroje nebo z jedne z jednotek a data se prenaseji tak, ze
vysilac sbernici "zkratuje" pri logicke nule (u me v kotelne tam zustane cca
0,5V, ale podle datasheetu tam musi byt minimalne mene nez 7V) a necha volnou
pri jednicce. Pri propojeni 1k odporem napeti poklesne jen o par desetinek V
a pri zkratu (vlastne "pseudozkratu" - primo pripojenem mAmetru) tim tece
pouhych 100mA, cili vnitrni odpor zdroje sbernice je nekde kolem 200 ohmu.

Konflikty na sbernici se resi odvozeninou z osvedceneho ethernetovskeho
CSMA/CD.

Muj dotaz je na to, jestli nahodou nekdo uz nestavel prevodnik urovni na
podobnou sbernici, abych nevymyslel vymyslene. Samozrejme bych to rad oddelil
optoclenama, aby to bylo ovladatelne primo z pinu procesoru (viz routeromanie
:-).

Diky za pripadne poskytnuti "nou-hau" :-)

Pekny den

Jakub Serych