Hadanka - vstup 8051 prejde do jednicky a potom tak uz zostane

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 25 11:45:07 CEST 2007

Fuha, Vy ste fakt dobry!

Inkriminovany vstup bol ozaj privedeny cez seriovy odpor, a pre istotu
este zaklincovany kondikom do zeme - bolo to zrejme myslene ako
"odchlpenie" (debouncing) toho signalu z kontaktu rele - schema je na
http://www.8052.com/users/mbarlage/circuit.JPG .

Klasicky "quasibidirectional" pin na 8051 (co sa takmer nemenne opakuje
na roznych klonoch '51) ma taku vlastnost, ze ked sa pouzije ako vstup
(t.j. je do neho zapisana jednicka), ma zapnuty tzv. very weak pullup
(ekvivalent asi 100kOhm); ale ked sa mu zvonka zacne stahovat ten vstup
do nuly, zacne sa zapinat aj tzv. weak pullup (ekvivalent asi 10kOhm),
ktory je plne otvoreny okolo 2V, pri dalsom poklese napatia sa vypne.
Inaksie povedane, VA charakteristika ma akysi hrb, ktory brani
"samovolnemu" "preklopeniu" vstupu z jednicky na nulu napr. vplyvom sumu.

Poucenie je nepouzivat velke seriove odpory na vstupe, ak nie je 100%
jasne ako sa ten vstup sprava; a u CMOS vstupov inych nez na to priamo
urcenych uz rozhodne nepouzivat RC integrator (to z viacerych dovodov).

wek