Dva "silnoproudé" dotazy

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Září 17 20:32:50 CEST 2007

Saša Svobodová napsal(a):

>Hezký večer,
>
>    já chci ten jistič použít v jednom divokém přístroji (simulátor
>kmitavých sběrnic) a tam je střídavé napětí 230 nebo 24V podle toho jak
>si jej přepnu.
>
>    Ten stejnosměrný proud byla jen otázka tak trošku pro budoucnost,
>ale vím, že se dají koupit (či spíše že se vyrábějí) jističe pro
>stejnosměrný proud.

Používáme přímo ( jen)stejnosměrné jističe na lištu "LSN"  mají polaritu
vyznačenou na krytu. Při revizi  nám napsali do závad, že na 48V
napájení používáme Hagery na 230V, které nejsou pro ss proud určené,
narozdíl třeba od  Fa(et)G - ty mají některé přímo ve specifikaci
povoleno 230V st a 250V ss....( i na štítku vyznačeno)