OT: Junosť 102

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Září 17 20:22:20 CEST 2007

Není to sice přímo odpověď a řešení Tvého "problému" ale nedalo mě to
nezareagovat.
Sám jsem měl v mládí rodiče, kteří mě v elektronice podporovali a
Ježíšek vždy nějaké to rádio přinesl.
Takže mám ve sbírce Zviezdočku ( to bylo hotové a oživené, jen se
zapojilo repro a 9V bat. a cvaklo se to do skříňky....)
pak Junosť 101  a  Junosť 102  a další někdy jen pertinaxové stavebnice
přijímačů na pájecí nýtky...
Většina rádií  hrála ( a hrají dodnes) jen  ta Junosť 101 byla "
ošizená" a měla jen 4 tranzistory, Junosť 102 pak  měla tranzistorů 9 a
 byla citlivější - ve večerních hodinách hrála stejně dobře jako tátův
superhet  Menuet.
Jeden můj tehdejší kamarád do krabičky od 102-ky postavil VKV superhet.
To bylo tenkrát  něco - hrálo na tom Bayern III  a spousta dalších
stanic v pěkné kvalitě.
Letos jsem v Holicích objevil člověka, který měl stavebnice Junosť 102
na prodej za 35 kč.  Měl asi 30 stavebnic. Dodnes mi mrzí, že jsem
koupil z nostalgie jen 2 krabice,
protože hned za mnou přišel nějakej týpek v klobouku a skoupil všechny
stavebnice co tam ten prodejce měl :-(
Ta stavebnice má dnes mnohem větší cenu nesestavená. Na Aukru ( nebo
e-bay) jsem je viděl prodávat za cenu okolo 1000 kč!

Jinak co se týče toho kolečka  na ladění - možná je to patrné z obrázku,
je to pouze plastové kolečko na obvodu drážky, ve středu otvor , který
sedí na profilu osičky otočného kondíku. Stupnice by se dala napsat na
knoflík po sestavení...
Co se týče potíku s vypínačem, náhradu bych viděl v nějakém typu jako je
TP161- nebo menším ( na výšku je tam místa dost) a na zkrácené osičce
opět stejné kolečko vhodného průměru zapadající do drážky v krabičce rádia.