velký disk

pyjan pyjan@tiscali.cz
Pondělí Září 17 21:17:11 CEST 2007

třeba toto
http://www.edcz.cz/?cls=ProductDetail&pro_id=137518
http://www.edcz.cz/?cls=ProductDetail&pro_id=192019

Popis Cenově výhodný PCI řadič obsahující kombinaci dvou interních
SATA/150 portů a jednoho Ultra ATA/133 portu s možností nakonfigurování
připojených disků do RAID pole. Uživatelsky přívětivá Windows aplikace
dovoluje uživateli jednoduše nastavit pole v režimech RAID 0, 1, 0+1
nebo JBOD. Kvalitní provedení karty potvrzuje i japonský design desky
plošných spojů. Vyhovuje PCI specifikaci revize 2.2.
Podpora 32-bit PCI Bus Master módu na 33 MHz.
Plná podpora Plug and Play.

Podpora konfigurace pole v režimech RAID 0, 1, 0+1 a JBOD:
- RAID 0 (stripping/prokládání) - nižší bezpečnost ale vyšší výkon díky
střídavému zápisu na více disků, potřeba min. 2 disků,
- RAID 1 (mirroring/zrcadlení) - zvýšená bezpečnost díky zápisu
identických dat na dva HDD, potřeba min. 2 disků,
- RAID 0+1 / RAID 10 (mirroring+stripping) - kombinace prokládání a
zrcadlení, nejméně ekonomické řešení, potřeba min. 4 disků,
- JBOD (Just Bunch Of Disk/lineární svazek disků) - virtuální disk
sdružující všechny připojené disky v jeden.
User friendly softwarová aplikace pro konfiguraci pole.

2x interní Serial ATA port pro připojení až dvou SATA zařízení.
Vyhovuje Serial ATA specifikaci revize 1.0.
Maximální teoretická přenosová rychlost 1.5 Gbit/s (150MB/s).
1x Ultra ATA133 port pro připojení až dvou IDE zařízení.
Podpora Ultra DMA s až Mode 6 časováním.
Přenosová rychlost až 133 MB/s.
Podpora 48-bit LBA adresování disků větších než 137 GB.
Podpora PIO mode 4, 2, 1, 0.
Vyhovuje ATA / ATAPI-6.

2-pinová patice pro připojení HDD LED kontrolky skříně.
Použit čipset VIA VT6421A.
Podporované OS: MS Windows 98SE / ME / NT4.0 / 2000 / XP / XP 64-bit /
Server 2003 / Vista, Linux.
Balení obsahuje PCI řadič, stručný návod a CD s ovladači