RE: Kapalinový spínač

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Září 17 19:45:30 CEST 2007

Pekny vecer,

> mozna je to kravovina, ale jen napadlo, ze kdyby se na kapalinu umistil
> nejaky vhodny plovak a nadoba by byla pruhledna, pak by mozna slo snimat
> naklon hladiny obycejnymi optickymi zavorami. Mozna by to slo i bez plovaku,
> kdyby se dala neprusvitna kapalina, ale pak by nesmela prilis smacet steny
> nadoby, to by byl asi problem.

kdyz uz tu zacinaji zaznivat pomalu surrealisticke namety -- otazka je,
co puvodni tazatel potrebuje za presnost. Akcelerometr je velice
sikovny, malinky, dvouosy stoji asi 200Kc. Pro vyssi naroky na presnost
se prodavaji kapalinove kapacitni sklonomery, takove snad jsou i v
elektronickych vodovahach, ale dodavaji i samostatne moduly s jednocipem
(mozna i bez neho).

Pokud je 200Kc moc, obavam se, zda se vyplati hnat se za nizsi cenou (v
malem mnozstvi). Kdyz uz kapalina, dalo by se uvazovat nad tim
kapacitnim snimanim (treba pomoci synchronni detekce).

A nebo "kladivo + spinac/potenciometr". Ale to ma vsechny nevyhody
mechanickeho reseni. Pokud to nebude kladivo + svetelna zavora :)

ZdraviM.P.