Keeloq oslabeny

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 17 09:29:55 CEST 2007

Problem ma aj to vase gigabytove riesenie (co ja poznam pod troska
vystiznejsim nazvom "one-time pad"). A to nemyslim tym tie problemy
ktore pise kolega Petr Zahradnik, s tym ako to dobre generovat a
zahadzovat uz pouzite sekvencie, ani problemy s moznostou odpocut
synchronizacny kanal; ale trivialny problem "man-in-the-middle" -
odpocujem vyslanu sekvenciu od "kluca" pricom zarusim prijimac v
"zamku"; potom ked majitel zurivo hodi klucenku o zem a zacne po nej
skakat, a potom v pomykove odide, jednoducho vyslem odpocutu sekvenciu.
Jednoduche, ucinne, vyskusane, funkcne.

Toto sa bohuzial jednosmernou komunikaciou (a bez vlozenia sa cloveka,
t.j. ak mi nezafunguje klucenka tak od auta/domu neodidem za ziadnu
cenu) riesit viacmenej neda.

wek