velký disk

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 17 07:27:25 CEST 2007

> No když byl disk poprvé "nečitelný", na druhém počítači šel přečíst bez
> problémů. Jenže teď s tím systém hned po zapnutí dělal věci o kterých jsem
> neměl ani tušení co a proč s tím dělá. Mazání informací o souborech,
> obnovování souborů, náhrada údajně neplatného ID (co to je? ) výchozím.
> Přerušit nebo ukončit to nešlo a já blbec jsem to nechal proběhnout do konce
> (cca půl hodiny) místo abych ten počítač vypnul. Moc jsem asi důvěřoval
> velkému Billovi :-(( Z toho mám teď obavu že z disku nic nepřečtu.Kdyba tak
> tyhle změny šlo vrátit.
> [...]

Zdravím,
  toto je jedna z věcí, kvůli kterým bych si NIKDY OS z Redmondu nepořídil.
  Tím neříkám, že není užitečný třeba pro sekretářku, která by stejně nevěděla,
co s tím; já však ocením hlášku typu:

/dev/hda1: Unexpected inconsistency: run fsck manually
#

Pak je na mně, co s diskem udělám, a skutečně to bývá třeba na několik hodin
práce, pokud filesystém je opravdu silně narušený (měl jsem jeden motherboard,
který to čas od času udělal - měl bug v IDE řadiči a občas poslal data na disk
úplně jinam, než měl). Ale pokud alespoň tušíte, na co se vás ten fsck ptá,
dá se tím zachránit skutečně maximum dat. Takové automatické proceduře
"po Billovsku" bych to fakticky nesvěřil. Na druhou stranu - má windowzí
SCANDISK volbu pro interaktivní opravu ? Jde to vůbec základními nástroji OS,
nebo je pro to třeba downloadovat nějaké speciální utility (což nemusí jít,
když je boot disk rozbitý...) ?

S pozdravem Pavel Troller