Keeloq oslabeny

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Září 15 17:51:48 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 15.9.2007 od JD:

> ... to sem najek nepochopil proc resite.

Za to ja ale vazne nemuzu. Nebo jo?

> To je dnes takovy problem (a tak drahe) uskladnit v dome (nebo aute,
> podle toho co otevirate) 8GB dat, zvlaste kdyz pametove medium muze
> byt pomale a tyto data se budou vicemene jen cist (mimo uceni ktere
> probehne treba 1x za 3 roky)?

Dnes neni problem leccos. Treba letet do vesmiru. Ale je to
nerentabilni a zbytecne komplikovane (to uskladnovani 8GB dat kvuli
sifrovani aktivacnich kodu) oproti jinym metodam sifrovani.

> Jak sparovat prijmac a vysilac aneb jak prenest 1GB dat - na to
> preci staci mit na klicence konektor a propojit ji kabelem s
> prijmacem, zaroven muze byt i po tuto dobu z prijmace napajena a
> data nemohou byt nikym odposlechnuta. Kdyz se prenos stihne za 1-2h
> tak myslim neni co resit (okopirovani klasickeho klice vyde zhruba
> casove na stejno, pokud mate jeste nekam kde toto delaji dojit, ...)

Mit na klicence konektor, to je pekna pakarna. Ani uceni klicenky 1-2
hodiny (a to je sporne, to by musel byt nadupany svabek, aby to
udelal) je take pekna pakarna. To proste neni komfortni a je to uplne
zbytecne komplikovane oproti jinym zpusobum.

Jinak tedy ja v pripade ztraty klice menim zamek, rozhodne nebezim
rozmnozit klice.

Ze data behem komunikace po kabelu nemohou byt nikym odposlechnuta, to
samozrejme pravda neni.

> Pokud jednu klicenku ztratim tak by mi prijmac snad mohl umoznit
> smazat jen tu jednu a nahrat misto ni jinou.

To jo, kdyz tam bude treba displej a nekolik tlacitek, pripadne si
budu klicenky cislovat... Bezne se do prijimacu dava jedno tlacitko a
zadny displej. Na nejake seznamy se nehraje.

> Nebo vy snad pouzivate treba PC takovy zpusobem, ze kdyz chcete
> smazat 1 soubor tak rovnou formatujete disk?

Jo, presne tak. Normalne to zformatuju. Stejne pouzivam Windows a ty
se prece casem zanaseji a zpomaluji. Tak kdyz chci neco smazat, rovnou
to vezmu s celym diskem. A v autoalarmu take nemam zabudovany dotykovy
displej na prochazeni seznamu klicenek, je to holt nejaka stara sunka.

Vyhodou reseni typu KEELOQ je to, ze je to jeden maly svabek vysilaci
a jeden maly svabek prijimaci. Ma to jednoduchou implementaci,
jednoduchou obsluhu a je to velmi bezpecne. Ze to lze napadnout se
stovkami pocitacu s procesory Dual Core, to nepovazuji jako vazne
bezpecnostni riziko v tomto pripade. Jinak, KEELOQ umoznuje vice
moznych modifikaci a navic muze pracovat treba take v RFID rezimu na
zaklade obousmerne komunikace.

Reseni s nahodnym klicem o delce 1GB podle meho nazoru neni vhodne pro
tento typ aplikaci. Pro velkoseriovou i maloseriovou vyrobu rozhodne
zbytecne drahe a zbytecne komplikovane, troufnu si rici i neprilis
spolehlive a slozite na obsluhu. Dostatecne bezpecnostni urovne se da
dosahnout daleko levneji a jednoduseji.

Nahodny klic o delce shodne s delkou dat se nepouziva v zadnych
beznych komercnich aplikacich. Nepouziva se dokonce ani v aplikacich,
ktere jsou daleko citlivejsi na bezpecnost. Ty duvody jsou zrejme a ja
jsem je popsal. Kazdy si to prece muze posoudit sam a rad si poslechnu
nazory ostatnich.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem