napetovy offset OZ

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Září 14 08:35:40 CEST 2007

No nevím - osciloskop má takový knoflík pro posun paprsku a ještě jsem
neviděl, že by měl přesnou polohu (čárku, zarážku ...) uprostřed kde je nula
:-)) Takže to stejně nastavuju podle toho kde paprsek vidím (chci vidět) a
ofset mě vůbec nezajímá. Když to chci srovnat na nulu, zkratuju vstup
(průměrné osciloskopy to umí přepínačem). Takže ofset by mě vůbec netrápil,
hlavně aby to moc necouralo s teplotou. Citlivost je z principu omezená
šumem závislým na vstupním odporu (děličů, zdroje signálu) a šířce pásma.
Pod milivolt na dílek se asi nedostanete, takže myslím že není co řešit.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jan Půhoný" <puhony@hw.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, September 13, 2007 10:13 PM
Subject: napetovy offset OZ

Dobrý den,

kolega řeší následující problém (jde o vstupní díl digitálního
osciloskopu pro PC):

Nevíte, zda velikost napěťového offsetu OZ závisí na něčem jiném kromě
teploty? Závisí nějak na polaritě, amplitudě, DC složce,... vstupního
signálu?

Zajímalo by mě především to, zda při konst. teplotě a zesílení neinvert.
zesilovače bude chyba na výstupu způsobená offsetem konstantní,
stejnosměrná a bude tak možno provést jednoduchou matematickou korekci
digitalizovaného signálu.

Pokud ano, a jsem schopen změřit velikost výstupního napětí zesilovače
při nulovém vstupním signálu (= záporná korekce), má pro mě vůbec tento
parametr OZ nějaký význam?
Můžete mi prosím poradit s výběrem OZ? Nejsem si jistý tím, jakou váhu
mám přikládat velikosti vstupního napěťového offsetu OZ.

Díky,

s pozdravem Jan Půhoný