Jak to funguje?

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Září 13 17:23:50 CEST 2007

Ci> No to by me tedy zajimalo jake spektrum ma ten blesk (asi to zavrci pres
Ci> vsechny pasma),

Spektrum blesku je oravdu velmi široké a hlavně velmi silné :-)

> [...]
Ci> Asi to pichnu na externi preruseni MCU s displejem a budu si to pocitat
Ci> kolikrat to zablika - podle zakona schvalnosti nebude bourka pul roku.

Ci> Muzu Vas poprosit o velmi strucny popis co se deje po prichodu nejakeho
Ci> impulzu? V klidu je baze T2 prizemnena pres R2 a baze T1 pres odpor R3
Ci> (je tam vubec nutny co se stane kdyz tam nebude?). Neni mi ale jasne jak
Ci> se otevre ten T1 - pres co se uzavre obvod BE? To napeti prochazi pres
Ci> BE tranzistoru T2? Tzn. otviraci napeti je 2x Ube tranzistoru? Omlouvam
Ci> se za trivialni dotazy, ale treba se to ejdnou naucim.

R1 - ochranný odpor přechodu BE T1
R2 - snížení vst. impedance
R3 - snížení citlivosti a zesílení
D1 - ochrana BE T1 proti průrazu
LMP1 - ochrana před přepětím

Funkce: Vstupní signál je nejdříve omezen doutnavkou, poté prochází
dolní propustí (L1 + parazitní kapacity). Kladné půlvlny při dostatečné
amplitudě otevírají T1 a ten T2 (Darlingtonovo zapojení), záporné se
uzavírají přes D1.

Pokud byste vynechal R2 či R3, nejspíš by bylo zapojení příliš
citlivé. R3 navíc zajišťuje aby se T2 neotvíral zbytkovým proudem T1
(mělo význam hlavně s Ge tranzistory).

Tomáš