LED na 220V

Martin Šaněk sanek.martin@volny.cz
Středa Září 12 23:19:42 CEST 2007

Dobrý den,

  dlouho jsem váhal, zda mám toto fórum zatěžovat svým dotazem, ale
  opravdu si nedokážu zdůvodit zajímavý jev.
  Nedávno jsem koupil v O*B*I žárovku se sadou LEDek přímo v patici
  E27. Jen tak na vyzkoušení...
  Jaké bylo moje překvapení, když jsem ji doma zašrouboval do objímky
  a ona začala mírně svítit i bez zapnutého vypínače!!
  Když se zapne vypínač je všechno OK, ale po vypnutí by to přeci mělo
  zhasnout - alespoň to nás ve škole učili.
  Elektrika je nová, tahaná třívodičkově a opravdu je to spojené v
  jednom bodě.
  Nevím co bych kde změřil - když vypnu vypínač nic by tam být nemělo.
  Zkoušel jsem to i v jiných objímkách na jiném okruhu - stejný efekt.

  Víte mám to na postelí a když se setmí fakt se pod tím nedá spát :-)
  Nenapadá někoho důvod?  Děkuji za vysvětlení ....

--
S pozdravem,
 Martin Šaněk