485 & 232 - nastaveni pc terminalu ??

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Září 10 14:36:35 CEST 2007

COM porty tu budou jeste pekne dlouho, tedy aspon v prumyslovych aplikacich. S tim ale bohuzel Microsoft a vyrobci notebooku nepocitaji.

Michal

  ----- Original Message -----
  From: Jan Waclawek
  To: HW-news
  Sent: Monday, September 10, 2007 2:13 PM
  Subject: Re: 485 & 232 - nastaveni pc terminalu ??

  Mno, praveze aj hej.

  Napriklad ak chcete odpocuvat 9-bitovu komunikaciu na PC, kedze 165x0
  nema 9-bitovy rezim, musite si ho nastavit na "nejaku" paritu (MARK
  alebo SPACE - islo by aj ODD a EVEN ale to je fakt perverzne...)

  Alebo prave v tomto threade uvedeny BREAK je fajn na detekciu tej
  otocenej 485ky. Break sa da pouzit (a aj sa pouziva) napriklad aj na
  signalizaciu zvlastnych stavov.

  To, ze to ovladace nevedia spravne zdetekovat, zmrsia typ chyby,
  oneskoria ci priradia inemu byte; ze to USB bazmegy nevedia, zmrsia - ci
  uz Vami spominane nespravne vyhodnotenie (presnejsie povedane
  ignorovanie) ovladacmi vyssej urovne ci rovno aplikaciou - to je uz ina
  kapitola.

  Inak neviem co presne myslite pod "programy na seriovem portu" -
  napokon, podla Microsoftu na PC seriovy port uz dobrych 7-8 rokov nema
  existovat...

  wek