Jaky programator - primarne pro PIC

Jozo svk421@zoznam.sk
Pondělí Září 10 08:18:29 CEST 2007

>No a uz delsi dobu uvazuji o REAL ICE od Microchipu, jen jsem se stale
>nerozhodl. Mate s tim uz nekdo nejake zkusenosti?

Pouzivam to cca. pol roka s dsPIC33FJ256GP710. Funguje celkom dobre a
svizne. Naprogramovanie celych 256kB trva 8 sekund, ked som to skusal
cez ICD2 (original cez USB), tomu to zabralo 130s. Takisto krokovanie je
rychle, aj ked je vo watch okne natiahnutych 1 - 2kB premennych. Akurat
trochu zavadzaju pri popise performance packu, zmenu v rychlosti som
nezaznamenal ziadnu, rozdiel je skor v dlzke kablov medzi procesorom a
real ice. Vsak ono to ani nic ine nie je, len oddelenie signalov cez
LVDS obvody. Vyznam by to malo, keby chcel vyuzit moznosti trace cez
SPI, ale to som nemal moznost odskusat. Obe SPI mam pouzite, jednu na
ethernet, druhu na externu flash. Popravde by som aj tak nemal dovod
trace pouzit.

Skusil som to len pre porovnanie aj na PIC18, ale tam ten prinos tak
vyrazny nie je. Programovanie trva zhruba rovnako dlho, zrejme je to
obmedzene algoritmom palenia chipu. Samotne krokovanie je o cosi
rychlejsie. Pri cca 200B vo watch okne krok mohol trvat okolo pol
sekundy, pri ICD tak cez sekundu.

Inak spokojny som aj dsPIC33. Projekt mi trval 6 mesiacov, ale bolo v
nom kopu novych veci, s ktorymi som predtym nerobil. Vysledny kod ma cca
90kB a z problemov popisovanych v errate som musel osetrovat akurat
jeden s I2C zbernicou.

j.