display s HD44780

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Pátek Září 7 13:26:58 CEST 2007

On Fri, Sep 07, 2007 at 10:59:41AM +0200, Jan Marinica wrote:
> Dobrý den pánové a dámo,

To je tu jen jedna? :-P

> V průmyslovém terminálu mi odešel LCD 16x2, bez označení. Byl nachlup
> podobnej těm s řadičem viz subj. Tak jsem ho vyměnil a funguje divně. Pošlu
> tam
>
> a b c d e f g h i j k l m n o p
>
> ABCDEFGH I JKL M N O P
>
> A displej zobrazí
>
> I JKL M N OPABCDEFGH
>
> I j k l m n o p a b c d e f g h

Predpokladam, ze se nejak nepovedla inicializace pri ktere se nastavuje
odkud se ma zacit zobrazovat. Bud to muze byt tim, ze LCD ma jine casovani,
nez jeho predchudce (a pri inicializaci nestiha), nebo proste ta inicializace
neni provedena korektne (a predchozimu LCD to nevadilo).

Ovsem jak takovy problem vyresit "na hw urovni" (tj. pokud clovek nema pristup
k firmware toho terminalu) netusim. Snad jedine vyzkouset jiny, podobny display... :(

Jabber: butrus@jabbim.cz