OT na pátek - když víte, jaký nástroj použít :-)...

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Září 7 12:04:38 CEST 2007

Zdravím,
  při pátku si dovolím malou příhodu, která poučila i mne, že někdy je
vhodná volba nástroje rozhodující.
  Byl jsem onehdy u kamaráda a vyvstal problém vypálit do 2 8bit EPROM
image o celkové délce 1GB. Ten image byl samozřejmě 16/32bitový, High
Endian, bylo to pro Motorolu - šlo o upgrade systému nějaké kopírky nebo
tiskárny, už nevím. Muselo se to tedy rozsplitovat "po bajtech", každý
druhý bajt hezky do jednoho dílčího souboru a ty zbylé do druhého.
Ještě podotknu, že kamarád je grafik a že pracuje výlučně ve windows.
  Tasil jsem svůj linuxový notebook a začal uvažovat, co použiji. Jelikož
nic hotového jsem tam neměl, dal jsem se do psaní maličké aplikace v C.
Když už jsem měl napsané otevření vstupního i dvou výstupních souborů
a zrovna psal hlavní smyčku (tj. tak 3 minuty práce), kolega povídá: Už
to mám! Nevěřícně na něj hledím: A Ty jsi měl na svém počítači nějaký
vhodný nástroj ? On povídá - samozřejmě, udělal jsem to ve Photoshopu!
Vypadal jsem asi dost blbě, protože pokračoval: Nu řekl jsem mu, že mám
obrázek ve formátu dvou interleaved 8bitových bitplanů a že si je přeji
uložit separátně, a on mi je uložil. Sice se na to nedalo koukat, ale
věřím, že výsledek je správně.
  Dopsal jsem svou aplikaci (ještě asi 3 minuty), pustil, porovnali jsme
výsledky - fakt to bylo správně :-).
  Tehdy jsem si uvědomil, že otevřená mysl a dobrý nápad mohou přinést
opravdu překvapivé řešení :-).
    S pozdravem Pavel Troller