Random bit generator

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Září 7 09:56:15 CEST 2007

Autor uvadza nicim nepodlozene tvrdenie, ze je spodny bit AD prevodnika
"unpredictible". Taketo kategoricke tvrdenie nie je spravne, aj ked to
nejake racionalne jadro ma.

Nechce sa mi skumat zvysok algoritmu.

Autor by mohol minimalne uviest (standardne) testy ktore urobil, teda
okrem toho obrazka.

Ak by som nieco podobne chcel robit ja, jednak by som implementoval
nejaky standardne dobry pRNG (Mersenne Twister, alebo nieco zalozene na
AES), a ak by som chcel primiesat fyzikalny sum, zalozil by som ho na
vystrelovom sume polovodicoveho PN prechodu, sucasne s meranim teploty
pre spravnu faktorizaciu inak nelinearneho sumoveho spektra.

Inak sa taketo veci vyrabaju aj profesionalne, so vsetkymi zarukami co k
tomu patria, akurat ze nie za $1. Ak chcete, skusim vyhrabat linky.

Skratka a dobre, je to zaujimave a mozno aj pouzitelne ale len tam, kde
postaci aj samotny softwarovy pRNG co v tom je (ako vravim ten som
neskumal) - na tu fyzikalnu zlozku by som sa u takehoto samodomo
riesenia nespoliehal.

wek

PS. Mozno este vacsi problem ako generacia nahodneho cisla je jeho
spravne pouzitie... Uplne klasicky priklad je ta faktorizacia - ak mate
dobry rovnomerny generator s vystupom od 0 do 3, ale potrebujete ho
previest na rozsah 0-2, ak urobite "random mod 3" tak uz vystup nie je
rovnomerny, pretoze nul vypadne z tohoto dvakrat viac nez ostatnych
hodnot...