Formica x Eagle

hrochmusic@centrum.cz hrochmusic@centrum.cz
Středa Září 5 10:36:09 CEST 2007

Pouzivam nekolik let Eagle i Formicu. Uprimne receno, Formica je preciznejsi, Eagle ma vyhodu ze se snazi jit s dobou a nektere funkce delat uceloveji, coz u Formicy trochu vazne, viz.zminovane vylevani medi, to je opravdu trochu horor, zvlaste kdyz potrebujete udelat thermaly.
Nazorny postup jak vylit med:
1) nakreslit si nulovou carou hranice a delat to tak, aby se vylil ctverec, udelat polygon znamena vylevat po castech po ctvercich
2) od vylevaneho spoje je nejlepsi si nulovou carou vytahnout signal na vrstve kterou budete rozlevat
3) odoznacit vse co jste predtim meli zvyraznene
4) oznacit vsechny pady
5) odoznacit ty co jsou jako prokovky, kde thermal neni potreba
6) jelikoz vylevani je reseno proce carami, tak nastavit krok x a y a tlousku cary takovou, kterou nemate nikde pouzitou (kvuli pozdejsimu odvyliti, kdyz zjistite ze je neco spatne)
7) pak date prikaz pro vyliti a klepnete na caru vytvorenou v kroku 2
8) carou alespon 0,5mm rucne od padu, ktery ma mit thermaly, nakreslite ze stredu k okrajum spoje

odvyliti je jednodussi, zvyraznite si typ cary ktera je pouzita na vyliti a omezite na prislusnou vrstvu a smazete. Problem je kdyz mate vice vylitych mist, to musite absolvovat take dlouhou anabazi. A delejte to denne. Nastesti jde to urychlit pres makro, ale...

Eagle? Nakreslim polygon, dam prekreslit a nazdar. Posunu soucastku? dam prekreslit a jdu dal.

Ovsem i Formica ma sve plus, a to je napriklad mimo jine, ze okamzite behem kresleni vite, nestli mate jeste spravnou izolacni vzdalenost, protoze vedle kurzoru vidite prislusny symbol.
V eagle abyste pomalu nakreslil caru, pustil DRC, nakreslil caru, pustil DRC,....
Pri vetsim priblizeni vidite jestli jsou spoje opravu nejen vodive-vizualne ale i elektronicky spojene, cary se stanou polopruhlednymi.

Kdybych resil ktery system zvolit, opravdu nevim ktery system je lepsi. Kazdy ma sve pro a proti. Zalezi na tom ktere veci preferujete. Dalsi moznost je poohlednout se jeste po jinem systemu.