Převodník USB <> RS232

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Úterý Září 4 12:45:08 CEST 2007

> No ved prave!
> Ani mne nebolo jasne, naco tam je - az po prvy program, ktory mal chodit
> s modemom - a to s modemami vselijakych druhov a chovani, ktore som
> vopred nevedel odskusat... Vtedy som odrazu ocenil, ze tam ten signal je!

A to k tomu modemu byl pripojeny nejaky jednocip, nebo klasicke PC?

> Inak s tymi modemami sme sa natrapili. Klasicka finta jedneho ozaj
> prespekulovaneho modemu zalozeneho na v tych casoch nadupanom DSP bolo,
> ze mu trvalo dlhsie "nabootovat" nez PCcku - vtedy som musel prehodnotit
> postoj k autodetekcii rozlicnych zariadeni, on tento chudak proste 10
> sekund po zapnuti este nebol schopny odpovedat na AT...

Co vite, treba provadel poctivy SELF-test :-P

> Hehe, nazvat nieco z unixu dnesnym je troska nadsadzka, nie?

Rozhodne ne! ;-P

Linux, nebo FreeBSD jsou moderni unixove klony a mgetty je v nich
beznou soucasti systemu...

> To je v poriadku, ved to dole pisem; len ta kombinacia je divna,
> neobvykla a nepripada mi prilis logicka.

No, vzhledem k tomu, ze je to cele ovladane pres USB z moderniho PC
mi to prave divne neprijde. Kdybych pripojoval modem (tj. mobilni telefon)
primo k jednocipu, tak asi taky radeji pouziji signal RI...

> To je tiez v poriadku - Vase zariadenie ocividne nebolo DCE=modem, aspon
> nie v tom starosvetskom ponimani. Mobil nim vsak ocividne je.
>
> Mimochodom, prezradite, naco Vam bol TxD? Kvoli tym spominanym
> indikacnym LED?

LED-ky tam byly jen tak do poctu (zbylo mi par volnych pinu na MCU a bylo
mi jich lito nevyuzit ;). Hlavni duvod byl ten, aby se dalo nastavit, ktery
IR kod probouzi pocitac (ukladalo se to do EEPROM).

Jabber: butrus@jabbim.cz