Převodník USB <> RS232

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Úterý Září 4 11:35:45 CEST 2007

On Tue, Sep 04, 2007 at 10:23:11AM +0200, Jan Waclawek wrote:

> Keby ten signal nebol k nicomu, tak by tam snad nebol vobec, nie?

A vy uz jste signal RI nekdy ve svych programech/udelatkach vyuzil? ;-P

> Mate nespravnu perspektivu moderneho uzivatela bez historickych
> suvislosti (bez urazky, ja som mal tuto istu perspektivu pred niekolkymi
> rokmi kym som sa s tymito vecami nedostal do blizsieho styku). RS232 je
> primarne urceny na prepojenie pocitaca s modemom. RI sluzi na indikaciu
> vyzvanania (t.j. ze niekto sa snazi dovolat sa na dany modem), aby mohol
> pocitac dat pokyn na zodvihnutie. DCD je indikacia nadviazaneho spojenia.

Jenze vetsinou modem (alespon ten klasicky) umi obsluhovat jen jednu
"linku" v jednom okamziku, takze bud je "online" (a pozna to treba podle DCD),
nebo je v prikazovem rezimu a zazvoneni dostane jako "RING".

Kazdopadne _dnesni_ bezne programy (napr. unixovy mgetty) cekaji na "RING"
a nikoliv zmenu signalu RI.

> Da sa to samozrejme aj bez tychto signalov, ale nie je to potom uplne
> blbuvzdorne (najma kvoli chaosu ktory sa vdaka "defactovosti"
> hayesoidneho protokolu a "invencii" jednotlivych vyrobcov modemov to
> toho casom vniesol). Ved v konecnom dosledku staci RxD a TxD, handshake
> sa da robit softwarovo, atd.atd... - no s tymi signalmi je to

Jenze neni signal jako signal a proste nektere se vyuzivaji nekde se
spis dava prednost softwarovemu rizeni...

> Este inak povedane, takuto kombinaciu som este nevidel. Videl som len
> RxD/TxD, videl som RxD/TxD/RTS/CTS (to je jasne to je zakladny
> "brzdiaci" handshake, a modemove signaly su robene "softwarovo"), videl
> som Rx/Tx/CTS/DCD (to je tiez pochopitelne, predpoklada sa, ze DTE=PC
> stiha prijimat takze RTS netreba, a DCD je fajn mat aby bolo jednoznacne
> ci je modem v rezime dat alebo prikazov; a tato kombinacia sa zmesti do
> beznych 2+2 budicov), no a videl som plnych 3+5 signalov; ale takuto
> zbastardenu kombinaciu som este nevidel.

Vidite a ja jsem v jedne sve konstrukci (vyse zmineny prijmac dalkoveho
ovladani) vyuzil Rx/Tx/DTR/RI a divne mi to neprislo ;-)

(DTR jsem pouzival na to, aby prijmac ve chvili, kdy se od nej odpoji
obsluzny program "zresetovalo" indikacni diody...)

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP:    butrus@ekiga.net (725514@ekiga.net)