Zlodeji ve dne v noci chodeji - venkovni IP kamera

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 3 15:07:17 CEST 2007

Podla mna maju ludia prehnane ocakavania voci technike. Verim tomu, ze v
tomto fore je to vdaka vzdelanostnej urovni inak; ale ovplyvneni tym sme
vsetci. No a samozrejme predajcovia tej techniky robia vsetko aby sme
tomu verili, ze to funguje a ze je to bez namahy.

Ja som videl uz zopar zaznamov z kamerovych systemov, vzhladom na to ze
boli viacmenej z nahodnych miest a situacii tak sa zrejme nejednalo ani
o samodomo ci lacny sunt, ani o top top; proste tak priemer. A mozem
zodpovedne prehlasit, ze drviva vacsina efektu kamier je psychologia. Na
tych zaberoch zo zivota jednoducho nie je vidiet nic relevantne.

Nevravim ze je to neriesitelne, ale nie technikou, ale ludmi. Na tu
kameru sa musi cumiet; alebo ked je to na prilezitostny poplach, tak v
pripade poplachu sa tam treba pripojit a pozerat. Musi sa nou
pan/tilt/zoomovat, ked treba. Musi byt moznost si prisvietit, rucne
pozoomovat, pohrat sa s clonou ked treba. Proste to nie je automaticke.
Ani to sproste rozoznavanie pohybu, staci ked je v zabere strom trasuci
sa od vetra, alebo v susedstve prechadzaju auta a po okolitom terene sa
prehanaju ich svetla - a je to nanic (OK viem ze su aj top top systemy
kde sa rozoznavaju ludi od inych pohybujucich sa predmetov a tak, ale v
praxi som to nevidel a neverim ze je to spolahlive).

No a to vsetko treba udrziavat. Objektiv nesmie byt zapraseny,
zasnezeny, mokry. Pan/tilt nesmie byt zahrdzaveny. Cele to nesmie
zamrznut (vo vsetkych vyznamoch tohoto slova). No a nakoniec to nesmie
byt napadne drahe, aby Vam tu chalupu nenavstivili so zamerom zobrat
prave tie kamery... :-)

No a to vsetko este stale nie je ziadna zaruka ze ziskane zabery budu
pouzitelne alebo ze Vam to nejako pomoze. Toto je zase spolocenska
stranka veci. Ako sam RV spomenul, boji sa odvety.

Ale ja samozrejme nie som ziadny odbornik na tieto veci, takze to vsetko
berte s rezervou.

wek