OT: konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or not to C" Was:Vyctovy typ v C

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 3 14:25:44 CEST 2007

Miroslav Sinko wrote:

> <podpich>Takze z pacsalovskych aplikaciach sa nedaju vyzit?</podpich>

Mno, neviem ako ste odvodili z mojej nevedomosti prave takyto podpich...

> A prave v DLL tato informacia nie je! Teda okrem DLL vytvorenych v C++,
> ktore su ale opat pouzitelne len v C++ aplikaciach (OK povedzme aj v
> inych, ak sa pouziju cele malovane nazvy funkcii a zodpovedajuce
> volacie konvencie - toto ale nie je standard pre DLL).
>

> Ten binar je teda znovupouzitelny len v pacsalovskej aplikacii, ak
> dobre rozumiem.

Ale to Vam kto povedal? Akykolvek jazyk ho moze pouzit, ak sa mu
prisposobi. V tom binari je na to dostatok informacie.

> OK, interne to ma teda pascal poriesene. Ako ale na
> moduly vytvorene v inych jazykoch? Typicky co ine, ako DLL-ky :-)
>
> Som si vedomy, ze DLL je Win - zavisle, len ma to zaujima z hladiska
> tej konzistentnosti.

Mno, je hrozne tazke odpovedat na otazky na ktore zrejme sam viete odpoved.

Ak strukturu DLL navrhoval pako odchovany na C, niet sa comu cudovat.

> C ma aj svoje platformovo nezavisle staticke libky, pouzitelne opat len
> v C aplikaciach a tam plati to, co bolo povedane o *.h a *.obj.

Neviem co si predstavujete pod pojmom "platformovo nezavisle" u binarnej
kniznice, ale nevadi.

IMHO nie je zasadny problem v napisani prostriedku ktory "zlepi" *.h a
*.obj do niecoho prave pripominajuce *.tpu (problem je tam aj s volacimi
konvenciami, endiannostou a podobnymi blbinkami, takze take dokonale
kros-pouzitelne to nie je). U tych .dll, ak existuje vo formate popis
toho ako tam tie informacie dostat, tak by sa podobny tool mal dat
spravit tiez; ten by potom robil z "prazdneho" .dll "uplny" .dll...

Inak samozrejme existuje milion roznych inych objektovych formatov, ja
samozrejme chapem ze tak ako je dominantny OS Win, tak je dominantny
objekt dll a takisto je dominantnym jazykom C ci to chcem ci nechcem,
proste sa to tak vyvinulo. Ale ako uz kolega Ales Prochazka napisal, da
sa s tym zmierit, len nech preboha nikto netvrdi, ze je to tak dobre (a
to najma nie zaciatocnikom).

wek