OT: konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or not to C" Was: Vyctovy typ v C

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Září 3 08:43:16 CEST 2007

'bry dopoledne,
	jak to tak ctu, tak bych rekl ze vetsina lidi nadavajici na
jazyk C s neuvedomuje, ze je nizkourovnový procedurální jazyk a jako
takový ho porovnávat s vyššími a ještě k tomu objektově orientovaným
jazyky je jako porovnávat kladivo s pneumatickym bucharem. Každý je
vhodný na neco jiného, kladivo lze dokonce použít i jinak (mohu ho
použít i jako votvírák na pivo :-) a je rychlejší ho použít ....
Ten citát od Alana Coxe je mysím dostatečně informativní.

Drahý weku, cos to prosímtě četl za tutoriály a učebnice? Ty co jsem
četl já (mimo referenčních příruček, ale z těch to jde vyčíst také - co
není definováno to nepoužívat) tam bylo zminěno co raději nedělat a když to
dělám , tak na co jsi mám dát pozor a když si nedám tak ať se pak
nedivím :-). Jestli si někdy narazil na "podivné" chování jazyka C, tak
si to někdy vyzkoušej mezi jednotlivými architekturami. Je to docela
sranda, když to jenom tak zkoušíš. Kouzla s pointry jsou nádherná a
velmi zádná. Někdy to je však jediá cesta jak stihnou zpracovat data
včas.

K Pythonu:
Je to zajimavy jazyk, dokonce jsem v tom nasal 3 řádky (jsem potreboval
jen něco upravit :-) ano, myslím to jako vtip),
ale jazyk který nemá složené závorky ... Jak tam
mohu pracovat s foldy, když nechi vidět blok mezi dvěmi programovými
bloky? Ručně to definovat je strašná votrava.

Ještě taková malá poznámka na závěr. Narvěte kód z OOP jazyka do malého
nevýkoného mikropočítače a zkuste si ho spustit.
To tam pak s jazykem který provádí
kontroly na každém rozhu strávíte na triviální úloze mládí. Když ho
rozběhnete.

Představoval jsem si jádro OS napsaný v nějakém vyšším OOP jazyce a
raději jsem si to přestal představovat.

Co jsem tim svým výplodem chtěl říci? On totiž ješte nebyl vymyšlen
jazyk, který by byl vhodný pro vše. Nebo ho alespoň neznám. A dokud ho
nepoznáme, tak je tato diskuze zcela o ... . Prostě si používejte co se
vám zlíbý a na se danný jazyk hodí.

Ale jinak jsem se dobře pobavil.
ced