NAS server.

hwmp hwmp@mikroservis.cz
Úterý Říjen 30 03:58:24 CET 2007

Zdravim,

> Ja vas varoval, bylo by dobre kdyby nahodou jeste mel nekdo zkusenosti se
synology ja na nej nemuzu rict krive slovo, ale jeden clovek je fakt spatnej
vzorek, ale par uz jsem jich zkousel od jinych vyrobcu a vzdal jsem to, jen
ta cena a to je bez disku pro rypali ;-(
http://www.alza.cz/server-synology-nas-ds-107e-d73210.htm

Ja jsem kdysi zkousel ruzne NASy a nakonec muzu potvrdit,
ze ten Synology je opravdu perfektni. Mam doma DS-106e
(1Gbps ethrnet), v praci pouzivame starsi model s 100Mbps
ethernetem (myslim 106i nebo 106j....) a jedine, co by se snad
tomu dalo vytknout, je maly vykon procesoru v rezimu Photo-station
(tento rezim je kombinace WWW-serveru, PHP a PostgreSQL - ale
ta moje 106 ma procesor na 200MHz, ty soucasne 107 maji dle
specifikace 266MHz, takze snad uz by to mohlo byt pouzitelne lepe).

Mam k tomu pripojenej jeste jeden USB-disk pro zvetseni kapacity
a vyuzivam to i jako print-server. Bezi v tom linux, ktery jde "hacknout"
a upravit si k obrazu svemu. Vyuzivam to i jako Backup-station a i v
rezimu NET-backup (proc nevyuzit moznost si zazalohovat dulezite
veci na ten druhy DS do prace :-))

Dneska bych uz ale sel spise do DS-207 pro dva disky s moznosti RAID

Takze i ja bych s klidnym svedomim ten Synology doporucil (teda
pokud se moc nekouka na cenu).

Jeste k te cene - nedavno jsem koukal na NASy od firmy Welland (hledal
jsem i nejakou levnejsi variantu s 1Gbps-etherntem jako dalsi disk) a zaujal

mne v te rade multimedialni NDAS  s oznacenim ME-747AK-SI. No, mam
ho zatim na  stole (ale uz dlouho ne!), kopirovani 300MB souboru .avi
trvajici 12 minut, to neni co bych si od sitoveho disku predstavoval...
Takze timto jsem  ztratil ve znacku Welland duveru (prodava to i pod
svym oznacenim Ovislink) a opet jsem se utvrdil v presvedceni, ze
babickovske prislovi o nedostatecnem financnim zazemi pro kupovani
levnych veci ma neco do sebe :-)) a zacinam si zjistovat informace
o Ellion Media Playeru - sice ma taky jen 100Mbps ethernet, ale zase
vypada velice dobre vybaven na multimedialni strane.....
Takze bych se zase ja dotazal - nema s timto Ellionem nekdo zkusenost ?
Hlavne nemuzu nikde najit, jestli to je NAS nebo NDAS....

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz