problemy s implementaci 1-wire...

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Neděle Říjen 28 17:18:56 CET 2007

Zdravim!

Snazim se do µP naimplementovat zakladni 1-wire komunikaci.
Zkousim DS18B20 a DS18S20.

Oboji se chova takto:
 - podari se mi vyslat reset puls a zarizeni odpovi
 - kdyz se pak snazim poslat bud prikaz 0x33 (READ ROM) a cist nasledne byty,
[nebo prikaz 0xcc (SKIP ROM) nasledovany 0xbe (READ SCRATCHPAD)], pak vzdy
dostanu jen same 0xff.

Vzhledem k tomu, ze µP ovladam pres low-speed USB, je mezi resetem, poslanim
prikazu a jednotlivymi ctenimi z 1-wire sbernice jista prodleva (podle datashitu
by to ale teoreticky nemelo vadit!)

Snazil jsem se menit dobu cekani (tzn. vsechny cekani pri komunikaci na 1-wire
jsem vynasobil nejakym koeficientem) a reset "fungoval" (tj. byl jsem schopen
precist "presence pulse") v rozmezi 0.8-1.05 danych hodnot, zbytek komunikace se ale nemenil.

Pro casovani vychazim z http://hw.cz/rozhrani/art1215-sbernice-1-wire.html

Narazil jste nekdo na podobny problem?
Diky!

P.T.