Re: Lampička na SS proud?

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Říjen 28 10:20:38 CET 2007

Ahoj Saso,
na halogenky jsem pro deti presel pote co moji tehdy asi desetilete dcerce
spadla na stul z lampy banka od zarovky. Kdyby si sahla do te lampy, mohl
byt velky problem. Nastesti jako dcera elektronika mela k temto vecem
patricny respekt. Kdyz si vzpomenu co jsem jako dite vyvadel  za pokusy a
jednou mne to malem stalo zivot. Byl jsem tehdy zpoceny, bos a dostal jsem
takovou slehu, ze jsem byl asi pul hodiny bez sebe. Mam k tomu velky
respekt. Desetkráte se celkem nic nestane, jen to zabrni a pak najednou
sleha, ze jde o zivot. Bohuzel ty lampicky na halogenky jsou vyrabeny
vetsinou nekde v cine a uz jsem tri vyhodil. Oprava nema cenu. Vzdy to bylo
trafo. Ledky nevim, nemam s nimi moc zkusenosti.
Jindra Polivka

Hezké dopoledne,
    chystám se na rekonstrukci svého pracovního stolu a tak řeším i
osvětlení. Zatím tam mám normální 100W žárovku v lampičce. Není to
špatné, ale také to není ideální. Vzhledem k tomu, že teďka budu mít nad
stolem poličku, chci dát světlo na ní. Jen se rozhoduji co:

    - normální žárovky
    - halogenové žárovky
    - LEDky
    - žárovky napájení SS proudem

    To poslední jsem někde četla, že je údajně nejlepší a nejšetrnější k
očím. Co si o tom myslíte? Je to reálné a nebo je to jen pověra?

    Díky za názory, nechci rozpoutat FLAME a tak věřím že toto téma k
němu nedá podnět :-)

Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186