Anylyzator komunikace po RS232

Ing. Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pátek Říjen 26 12:38:39 CEST 2007

Dovolím si jen malou poznámku k řešení různých analyzátorů komunikace s uP:
Různé procesory s vestavěným UARTem přijímají sériový port různě - tedy co
se týče tolerancí baudové rychlosti, úrovní, počtu vzorků na 1 bit. Z toho
plyne, že pokud takovým procesorem analyzujete sériový přenos, kde jsou bity
nějak "pokaženy", můžete dostat odlišné výsledky, než jaké přijímáte na
běžném PC. A pokažený přenos je právě situace, kdy analyzátor potřebujete...

Proto je rozumné použít k příjmu nějaký standardní obvod 16C550, nebo aspoň
procesor, který jej má na čipu (třeba Zilog).

Osobně se mi vždy nejlépe osvědčilo (když jsem ještě něco dělal a nebyl jsem
jen manager :-) staré PC se dvěma COMy, DOSem, terminálem a Pascalem. Toto
řešení má výhodu, že pokud dat běhá na sériovém portu moc, můžete si psát
jednoduché prográmky, které data filtrují, hlídají výskyt nějakého řetězce a
podobně. Je to řešení skoro zadarmo a velmi pružné...

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com