Modrá LED 0,1 mA

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Říjen 25 22:41:54 CEST 2007

Dneska jsem v GM zakoupil dvě modré 3mm led ( označení přesně nevím -
lístek už nemám) a s překvapením jsem zjistil, že svítí již velmi dobře
při proudu 0,1mA !!!
Při proudu 1 mA je již světlo velmi oslňující, jako kontrolka stavu
nepoužitelné. Právě proud 0,1 - 0,3 mA je ideální .
Nedávno tu někdo poptával LED s nízkou spotřebou, tahle modrá LED je
"kandidát" . Napětí na ní při 100 mikroampérech je 2,5 V
Potřeboval jsem kontrolku k 3 V logice ( napájeno z CR 1620 ) a tahle
led v sérii s 3300 ohmů odporem je super. Navíc při poklesu napětí na
baterii na cca 2,6 V přestává právě svítit, takže ideální kontrola stavu
baterie.
Zajímalo by mne, jestli se tak chovají všechny modré LED.  Červená při
proudu 0,3 mA svítí mizerně, za denního světla nerozeznatelně.