Rozpoznávání barev

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Říjen 25 15:01:29 CEST 2007

--- Marek Peca <marek@tynska.cuni.cz> wrote:

> Tak mi reknete, jakou frekvenci ma purpurova (magenta) :-)

Magenta sa da dostahnut aditivnym miesanim cervenej (cca 700nm) a
modrej (cca 350nm). Pisal som (ja) o monochromatickom svetle!

Frekvencia cervenej teda vo vakuu 3e8 / 700e-9 = 428THz
Frekvencia modrej 857THz.

Ked ich zmiesate, podobne ako v DTMF, dostanete magentu :-)

Ak by ste (sci-fi) mali selektivne prijimace el-mag ziarenia 3
zakladnych zloziek, viete urcit kazdu farbu.

> Ne? A jaka je definice barvy? Mozna si pletete/pleteme, co je barva a
> co
> dejmetomu barevny ton.

Ano, frekvencia sa da priradit len monochromatickemu odtienu. Ten moj
uvodny prispevok bol mysleny ako vtip, a spominany vyrok povedal clovek
bez fyzikalneho vzdelania. Myslel som, ze tak aj bude pochopeny.

miro