menic 12Vdc->300Vdc

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Říjen 23 10:35:26 CEST 2007

Při takhle malém vstupním napětí není žádný praktický důvod pro full/half bridge. Doporučuji tedy obyčejný push-pull. Kdybyste to vstupní napětí neměl tak malé, dokonce bych radil flyback:-)
Hlavní zdroj problémů budou ale zaručeně diody na výstupu. čím vyšší kmitočet, tím více jim bude horko:-)
Nedávno jsem dělal měnič na 350 V podobného výkonu, takže vím dost přesně, o čem píšu.

PH
  ----- Original Message -----
  From: nevrklap@volny.cz
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Monday, October 22, 2007 2:38 PM
  Subject: Re: menic 12Vdc->300Vdc

  ano, jsem si vedom ze to neni legrace a ze mam zkusenosti spise s MCU
  a low power, ale zase mam k dispozici slusne vybaveni a chut zkusit
  neco noveho...
  Predstavoval jsem si neco jako: supermoderni a ultrachytry jednoucelovy
  brouk s mosfet-igbt budicem, full bridge, mini-trafo na co nejvetsi
  frekvenci(rozmery->hmotnost). usmerneni a nejaka ta zpetna opto vazba..

  Trafo z PC zdroje me take napadlo, ale prijde mi, ze pokud sezenu jine
  a lepsi pujde dosahnout o dost lepsi pomer vykon/hmotnost...

  P.

  tady je link:http://schmidt-walter.fbe.fh-darmstadt.de/smps/smps.html
  ovsem 300W to je na sekundaru 1A a na vstupu 33A pri 100% ucinnosti!!!
  Pri tech proudech je problem konec a ne integrac.

  Pokud nemate prehled o topologiich, integracich atd. tak Vam mohu garantovat,
  ze se v tom budete placat a ne uplacat.
  Delat Menice neni zadna sranda, tim nemyslim menice-uplacanky.

  Hugo kOTTAS