Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Ctirad Konečný ck@cbox.cz
Neděle Říjen 21 01:54:31 CEST 2007

Dobrý veřer.
Nedoporučím, neznám. Prohlédněte si nabídku největších světových výrobců MCU
a pokud tam nic nenajdete, tak nejspíš takový nebude ani existovat.
Také můžete vzít nějaký rychlý MCU a k němu přidat ty AVRka jako budiče.
Údajně nejrychlejší MCU v současnosti je SH7211 od Renesas s 320 MIPS.
Největší výrobci, kteří v součtu tvoří přes 90% světové produkce MCU jsou
Renesas (23%), Freescale (14%), NEC (11%), Infineon (7%), Microchip (6%),
Toshiba (5%), Matsushita (5%), Fujitsu (4%), STM (4%), TI (4%), Atmel (3%),
Samsung (3%), NXP (2%), Sony (2%).
Čísla jsou rok stará, tak se možná nepatrně zněnila.
Zdravím CK

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 20, 2007 10:13 PM
Subject: Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Dobrý večer vespolek,

doporučte prosím nějaký MCU se 30 MIPS a více, pokud možno 32b, ale s
plnohodnotnými porty, které umí dát slušný proud (nejméně 15, raději 50 mA,
nebo více) v obou směrech, tzn. nejen do 0, ale i do 1.

Co se proudů týče vyhovuje např. AVR, ale nestíhá.
Rychlostí by vyhovovalo např. ARM, ale dle DS mají víceméně cosi jako dost
mizerné OC s velikým pullupem. Koukal jsem na nějaké další 32bity a byly na
tom podobně.

Opravdu nechápu, proč takové moderní procesory kazí takhle plesnivými
porty - jak z N-MOSů před 20 lety...

Nějak jsem si zvyknul, že s AVR můžu bez externích budičů budit LEDkové
displeje, kolik se jich jen na všechny nohy vejde. Samostatné LEDky mi končí
někdy na Ucc, jindy na GND, jak to zrovna při návrhu DPS vyjde. Alespoň 5
let jsem nepoužil žádný budič a rád bych u toho zůstal:-)

Myslel jsem si, že je to dnes samozřejmé. Tohle mě ale
fakt znechutilo. Pokud jen špatně čtu DS,
budu rád když mě vyvedete z omylu.

Děkuji, PH