Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Říjen 20 23:20:56 CEST 2007

Zdravim.

Nemam odpoved, ale za hrst otazok, snad Vas tym nenahnevam :-)

Co je to MIPS? Dhrystone-MIPS, alebo len jednoducho megahertze hodin? Nejde ten vykon nahnat inak, napr. pouzitim chytrejsich algoritmov, asembleru v klucovych bodoch, jednocipu s akceleracnym hardware pre niektoru kriticku operaciu? Nejde to rozdelit do viacerych jednocipov? V com presne je problem s pouzitim externych budicov, teda okrem Vaseho zleho pocitu?

Inak, LEDku mozete pokojne pripojit k akemukolvek portu co vie aspon 1-2mA, dnesne LEDky uz pri takom prude svietia na indikacne ucely dostatocne. A ci Vam ide o multiplex? Kolko takych vysokoprudovych pinov potrebujete? Ste si vedomy obmedzenia na celkovy prud, t.j. ze ani v tom AVRku nemozete potiahnut desiatky miliamper zo vsetkych pinov naraz? Teda, moct mozete, ale take zariadenie by som nechcel kupit...

Inak dovodov preco na tych ultramodernych jednocipoch nie su vysokoprudove vystupy je zrejme jednak v dopyte po takych vystupoch (ak by bol vyznamny dopyt, tie vystupy tam su), druhak po nesmiernej snahe stlacit ich cenu na absolutne minimum (ergo setrit plochou kremika, ty 32-bitov znamena vyrazne vacsiu plochu takze sa usetri na vystupnych tranzistoroch), tretak v nizkych napajacich napatiach (tranzistorom co ma urcity odpor v zopnutom stave sa da pri troch voltoch pretlacit len zhruba pol tolko prudu nez pri piatich).

wek