Jak umravnit Swap ve WinXP SP2

JD jirkonf@seznam.cz
Sobota Říjen 20 16:43:18 CEST 2007

Diky za tipy, tyhle pojmy mi rozhodne cizi nejsou :)

1. HDD je SATA, se sata sice moc zkusenosti nemam, ale tusim ze tam se
uz tyhle veci nenastavuji, nebo se mylim (na svych pc mam vsude IDE, ...)?

2. Ano, jede, to by se chovalo jinak, je tam nejaka GK od ATI (jaka
presne nevim, v GK se neorientuju, hry nehraju, takze je to pro me
nezajimavy HW, z dnesnich GK mi staci naprosto jakakoliv s nesdilenou
pameti) + odpovidajici ovladace. Grafika jede paradne.

3. Ano, sou tam drivery z CD dodaneho k desce, nainstalovane, funkcni,
rychlost disku testovana, odpovida

4. Defragmentuju pomoci OO defrag, zatim nejlepsi defrag nastroj co sem
nasel a smysl to rozhodne ma, zejmena pokud je disk casto skoro plny. +
tam jeste mam aktivovany pagefile defrag od sysinternals, ktery pri
kazdem bootu defragmentuje soubory registru a swap (tedy defragmetoval
to zatim jednou hned potom co sem ho tam dal a od te doby jen vypise
hlasku ze vsechny ty soubory uz jsou defragmentovane a pokracuje start
systemu)

5. Toto vypinam na vsech svych PC hned po instalaci, stejne jako
obnoveni systemu a dalsi "potrebne" veci

6. tcp view cas od casu pouzivam na alalyzu sitove komunikace (v ramci
naplne prace) a podezdrele komunikace bych si vsiml. Procesmon (resp
neco podobneho) taky. Filemon kdyztak zkusim, ale pochybuju ze bych
prisel na nejakou havet v PC, jak sem psal, delam u antivirove
spolecnosti, takze ... Navic velice casto pracuju s registry, takze bych
si vsiml neceho podezdreleho napr v sekci RUN, ...

Moje situace je proste takova, ze mam o kousek min RAM nez potrebuju a
nejsem schopen donutit WXP k tomu, aby nepouzily swap dokud je volna
RAM, ale pouzily ho v okamziku, kdy RAM dojde napr proto, ze pustim
virtualni PC ve VmWare. To je cele. Misto toho mivam tak 1/3 pameti
volnou a 300 mega ve swapce. Je to na hlavu postavene :( Kdo ma dost RAM
a muze si dovolit vypnout swap, vi, jaky je to rozdil, kdyz windows
neustale neprohrabuje swap pri kazde sebemensi prilezitosti.

JDrozd