CPU s jednou instrukci ;).

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Říjen 18 10:11:15 CEST 2007

Kdyz je budu zapisovat jako R2=R0 ADD R1 (nebo tak nejak podobne),
kompilator mi ohlida, zda pro operace pouzivam spravne registry a take z
toho rovnou vidim, co delam. Je to jen o vymysleni rozumneho zapisu ;).
Pokud bych pouzival jen zapis MOV, nepotrebuji kompilator, muzu psat
rovnou 0x0001 0x0207 ..., protoze je to stejne prehledne, jako kdyz
napisu pred cisla registru MOV ;).

Jeste mne napadla jedna vec a to jak maskovat zapis specialni instrukce
za registr. Napriklad pokud je cilovy registr Rnn, tak se do nej neplni
obsah zadaneho zdrojoveho registru, ale prima hodnota. On ten vysledek
je zase o tom, ze jde vlastne o kodovani instrukce, ale takhle mohu
rici, ze je to stale jen o prehazovani registru ;).

--
Jiri Bezstarosti