CPU s jednou instrukci ;).

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Říjen 17 21:28:04 CEST 2007

Moznosti je vice.

Mohu skakat vzdy, ale kam skocim si vypocitam instrukcemi pred tim a pak
vlozim do skokoveho registru kam skocit. Takze treba mohu skocit o jednu
instrukci nize (takze vlastne neskocim) a nebo nekam.

Nebo mohu mit v jednom registru priznaky, ktere se do nej plni z
registru, ze ktereho jsem bral naposledy hodnotu. Takze si treba vezmu
hodnotu z registru Rc, kde mam soucet registru Ra a Rb, cimz se mi
priznaky prinalezejici k registru Rc (k jeho matematicke operaci, tedy
treba scitani) ulozi do registru Rf no a ted zapisu adresu kam skocit
treba z registru Rs do registru Rjc a skok se pri zapisu do toho
registru provede jen pri C=1 v registru Rf. Pak mohu mit i registry Rz,
Rnz, Rnc atd. atp.
Vypada to slozite, ale vlastne jen sectu dve hodnoty a dle nastaveni C
bud skocim a nebo ne. Tady jsou ale ty instrukce rozfazovany uplne do
detailu, misto abych prikladem jednou secetl a druhou skocil. V kazdem
pripade je tohle reseni na HW trochu slozitejsi. Ale ty priznaky u
kazdeho registru a jejich prenos do nejakeho FLAG registru pri jejich
cteni myslim nejsou od veci a da se resit i to, ze nektere registry pri
cteni meni jen nektere a nebo zadne priznaky. Ono by se asi dalo zit i
bez flagu, jen by to "malilinko" brzdilo a drelo ;).

Vse je jen otazka myslenky, jak dosahnout toho, moci neco uplne ozelet a
pokud mozno temer vsechno, aby bylo ocesani na minimum dokonale ;).

--
Jiri Bezstarosti