atmega8, vadne kusy??

Luboš Melichar lubos.melichar@gmail.com
Pátek Říjen 12 16:50:58 CEST 2007

Zdravim,
zpocatku sem vyvijel na nepajivem poli s ATMEGOU8 v DIL pouzdre na 16MHz.
Kdyz zacalo tech dratku byt uz proste moc, udelali jsme pekny layout a cele
to osadili.
Prvni programovani probehlo v poradku, ale druhe uz hlasilo chybu. (nezname
zarizeni - ponyprog)
Nejprve jsem myslel, ze jsem spatne nastavil fuse/lock bity, po chvilce
hrani sem to vzdal, procesor odpajel
a zkusil jiny - stejny vysledek.

pritom jediny rozdil je v tom, ze jeden procesor je DIL a druhy SMD.
stejny krystal, stejne kondenzatory, stejene zapojeni a i stejne a podle me
spravne nastaveni fuse bitu.

na osciloskopu sem pozoroval zajimave chovani krystalu, nekmital ale po
prilozeni sondy osciloskopu se nekdy chytil
a pokus o programovani se signalem pekne cvicil.
Dalsi zajimava vec : pri pokusu o smazani pameti flash, se mi podarilo
smazat priblizne kazdy 5.radek (hodnoty 0xFF), snad jen kdyz se krystal
chytil.

Stravil sem nad tim cely den, vypada to na spatnou funkci krystalu, jeho
vymena a ani obmena kondenzatoru nepomohla.
Zkrat nebo chybu v zapojeni sem take nenasel.

Netusite nekdo kde by mohl byt problem?