este k tym MKO

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Říjen 12 13:42:55 CEST 2007

 12.10.2007, 13:04:17
Dobry den

Ale ano, nejaky ten konkretni duvod bych nasel.
Treba kdyz clovek¨misto vesteni z kavove sedliny, cajovych listku,
nebo tvaru pivni peny (preferuji 2. zpusob :-) ) koukne do DS,
snadno zjisti ze 555 je o neco stabilnejsi nez x121. (coz je IMHO
oblast kam smeroval puvodni dotaz)
Krom toho, jak jiste sam dobre vite, TTL, ma li nalezite fungovat,
pozaduje vhodne zachazeni. Pokud mam na desce 20 pouzder TTL, tak
5 x 74121 neni prakticky zadna komplikace navic. Ale pokud mam v
zapojeni jen "normalni" soucastky a mam k nim pridat 1 ci 2 TTL
obvody, pak bud dam tem obvodum co chteji, coz muze znamenat jistou
komplikaci v navrhu, nebo budu i s TTL zachazet jako s "nornalnim"
obvodem, cimz si ovsem prino koleduju o nejake to nekorektni chovani.
555 je v tomto o poznani vice user friendly.
No a pak je tu dostupna dokumentace, ta je pro 555 dosti detailni,
vcetne vnitrniho zapojeni, kdezto x121 je jenom black box.
V dobach kdy nic jineho nebylo jsem x121/123 pouzil mnohokrat bez
problemu, ani dnes to nevylucuji, (kdyz jich mam nekde ve sklepe pul
pytle,) ale 555 nebo CMOS 4xxx budou asi pro vetsinu aplikaci
vhodnejsi.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz