jakej mikrofon do mistnost -> pc_zvukovky ??

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Říjen 11 16:24:08 CEST 2007

nikdy jsem tyhle pokusy nedělal, mam mic elektret s kapslí za par korun a
jeden kond. mic. Mám mix pultík a do počítače jde linkový výstup. Ten
elektret mi sice šumí mnohem víc než ten koďan, ale i tak z 5 m bere všechno
v pohodě. Tyto mikrofony v sobě mají FET který šumí tak, že na šumu vstupu
zvukovky by už nemělo záležet. Mikdofon se musí z něčeho napájet a tady může
být problém. Zvukovky (nevím jestli všechny) mají napájení přes odpor
přivedené na mic. vstup. Elektretová kapsle bere (podle typu) různý proud a
třeba u staré soňácké kamery ten proud byl strašně malý a externí mic pak
nemá citlivost. Možná by stačila baterie 3 - 9V, odpor cca 3K3 a signál do
zvukovky oddělit kondem. Důležité je nastavit si zvukovku, aby nebyly
zbytečně vyjeté další vstupy a nezvětšovaly šum. Mic vstup si zesilte co
nejvíc, maximálně tak aby signál byl 10-20 dB pod max. úrovní. Že si tím
zesílíte šum a brum, to se nedá nic dělat. Stejně když chcete slyšet,
zesiloval by jste si to při přehrávání a bylo by to ještě horší :-))
Anděl

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 11, 2007 2:30 PM
Subject: Re: jakej mikrofon do mistnost -> pc_zvukovky ??

Zapaja ho do mikrofonneho a nie linkoveho vstupu?

Ak su to Win, nastavuje uroven citlivosti? Poklikat na tom
reproduktoriku v systray -> Options -> Properties -> prepnut Recording,
vybrat Microphone. Potom sa pohrat s citlivostou. Ak je slaba, slabo
pocut, ak je velmi silna, nahra sa brum a sum.

Po nahrati je vhodne nahravku este upravit (odsumit, zosilnit atd)
napr. vo free GoldWave.

miro