Nekolik dotazu k ATMega8L.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Říjen 10 09:55:29 CEST 2007

Zdravim vsechny pritomne,

mel bych nekolik dotazu k tomuto procesoru. Mam HEX soubor s programem a
soubor s obsahem EEPROM. V hexu neni nastaveni fuses, autora se zeptat
nemuzu. Chci ten obsah nahrat do procesoru na programatoru Elnec.

1) Procesor ma boot flash section, ktera je umistena na konci pametoveho
prostoru a velikost se nastavuje ve "Fuse High Byte". Tato oblast je pro
bootloader? Nebo i pro neco jineho?
Chapu spravne, ze nastavenim bitu BOOTRST urcuju, ze se program spusti
bud od adresy 000h (zacatek programu) nebo od zacatku boot section,
napr. C00h?

2) Nastaveni Lock Bit Byte
Je tam 6 bitu, jejichz kombinaci se nastavuje "Boot lock bit" a "Lock
bit". Vsude se tam mluvi o tom, ze SPM nebo LPM muze nebo nemuze nekam
zapisovat. Co to je? SPM a LPM?

3) Nastaveni Oscilator calibration bytes v sw Elnec
Program pouziva interni RC oscilator 8MHz. Chapu i k cemu jsou
kalibracni hodnoty. Jestli jsem to dobre cetl, tento procesor ma 4 tyto
hodnoty pro RC oscilator 1,2,4 a 8 MHz.

V sw Elnec:
L0057: - Oscillator calibration bytes
L0058:    [ ] Copy factory preprogrammed calibration value to device memory
L0059:    Calibration value for: 1MHz (calibration value: 00h)
L0060:    Calibration value write to address: 00000000

Co presne udela, kdyz zaskrtnu L0057? Kam to nakopiruje? Jak ten program
vi kde to je? Kdy se ten udaj kopiruje do registru OSCCAL?

Pod radkem L0059 se v sw Elnec ukryvaji 4 prepinace pro 1,2,4,8 MHz. K
cemu to je? Jak to mam nastavit?

A jak nastavit L0060?

Poznamka: Chvili mi trvalo nez jsem pochopil to programovani LOCK bitu.
Ze kdyz je nastaven tak se rovna 0 a kdyz neni, tak 1. Musel jsem si
trikrat rict jak to ma byt, aby to nebylo opacne.

Diky za trpelivost a odpovedi.

--
Martin Hanek