ot: elektronika ve volvu

dejfson dejfson@gmail.com
Úterý Říjen 9 23:06:40 CEST 2007

Zdravim
chtel jsem se zeptat na takovou ot vec. Je to tak 3 roky nazpet se mi do
ruky dostala zajimava brozurka (z TCS) ve ktere
byla roztridena auta podle poctu zavad a navic u kazde znacky tam byly
uvedeny nejcastejsi zavady. Chtel jsem to najit
a nikde o tom na netu neni ani zminka. Jedine co jsem nasel je nejaka
ekvivalentni statistika od adacu, nikde jsem ovsem
nenasel statistiku nejcastejsich zavad pro danny model/rok vyroby. Nevi
nekdo kde se takova vec da sehnat?

Jde mi totiz o nasledujici. Mam volvo v40 z cca 2002 roku a zacala se na nem
objevovat velice neprijemna zavada: pri vyrazeni
z cekokoliv na neutral se spatne ustaluji volnobezne otacky. Misto toho aby
otacky sly plynule na cca 700ot/min, tak klesnou
jeste niz (tak na nejake 300/400) a pak 'neco' zapracuje aby se otacky
dostaly znovu na ty standardni volnobezne. Obcas se stava
ze cela ta regulace zacne oscilovat s tim ze nekdy se volnobezne otacky
ustali na spravne hodnote, obcas se ovsem take stane
ze se oscilace kolem tech 700ot/min zvetsuji az do okamziku kdy motor
chcipne.

byl jsem s tim uz asi 10x v servisu, 'experti' to vzdycky zapoji na pocitac,
nic nezjisti a poslou mi fakturu na 300 euro. Uz jsem takto
zaplatil 1000eur s tim ze se to dostalo do stadia kdy auto ted fungovalo cca
2 mesice, ovsem vcera to zacalo nanovo.

tak jsem se chtel podivat do tech statistik jestli se treba nejedna o jednu
z techto zavad.

no v kazdem pripade kdyby mel nekdo napad na co se mam podivat/co mam
promerit/proverit byl bych povdecen. ja bych potom tomu 'expertovi'
(mimochodem je to autorizovany servis!) vysvetlil at se na to mrkne.

diky

d.