[OT] spolehlivost USB flash klicenky

JD jirkonf@seznam.cz
Úterý Říjen 9 08:28:06 CEST 2007

Opet srovnam s MP3 flashkama - k nim je aplikace, kterou se da
zformatovat, pripadne rozdelit na 2 jednotky z nichz jedna je
sifrovana. Tusim ze na CD k obycejne (neMP3) flashce sem videl neco
podobneho. Na ty mp3 je to soucasti mp3 player utilities ktere
stahnete treba tady (pouzivam 1.48), jmenuje se to tusim disk tool.
http://s1mp3.org/en/downloads_tools.php
Jinak kouknete sem
http://s1mp3.org/en/docs_deadrec.php
a zkuste ten postup se zkratovanim flash, pokud se vam po zkratu flash
flashka chytne a bude po vas chtit ovladace, pak uz staci "jen" nekde
sehnat flashovaci ovladace, programek a firmware a prehrat to. Upozornuju ze s
neMP3 flashkama sem to nekdousel, takze je mozne, ze se tam vubec
zadny FW nenahrava (ale to pochybuju) nebo ze tenhle zpusob nelze
pouzit. Vyzkousejte, pincip je ten, ze kdyz CPU zjisti, ze nema
korektni FW ve flash (signatury, crc, ...), prepne se do recovery mode a ceka na nasypani FW
(typicky po vyrobe zarizeni kdy je na desce pripajena cista flash).

Zrovna o weekendu sem resil kamosovu flashMP3 na kterou neslo nic nahrat (read
only), nesla zformatovat (chyba), nebyly na ni zadne partition
(nechapu jak to mohlo fungovat, jak na tom mohly byt videt fajly a
velikost diksu, kupodivu korektni) v linuxu na ni slo nahravat, ale pak
uz na ni neslo nic prehrat (vykopirovat do pc ano). Disktoolem to
zformatovat neslo (chyba ze neni pripojena zadna vymenna jednotka),
ale po prehrani FW jede jako nova.

Jinak prave proto ze se u mp3ek nahrava firware do datove flash, je
pak kapacita o tech par MB (cca 6 jak u ktereho typu) mensi, z toho
pak muzou vznikat kapacity jako 115MB a pod.

JDrozd