Budenie LED displaya na vyssie napatie

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Říjen 5 12:39:57 CEST 2007

Este k tomuto:

--- Pajpach <pajpach@katedrala.net> wrote:

> Schvalne si zkuste vzit tak 20 LED, a zapojit je paralelne na zdroj
> 2V,
> jestli vam budou vsechny svitit stejne :-)

No tak by som LED nikdy nezapojil. Vzdy co LED, to samostatny rezistor.

Pri priamom paralelnom zapojeni su vsetky napajane napatim tej, ktora
ma najmensie Uf. Potom rozdiel v prudoch (a tym aj jase) je naozaj
velky, zavisi od VA charakteristiky jednotlivych diod. Ked sa da ku
kazdej samostatny odpor, rozdiel v prudoch zdaleka nie je taky vyrazny.
Hovorim o LED rovnakeho druhu, tie sa nelisia v Uf v tak velkom
rozsahu, ako ste napisali.

miro

miro

Looking for a deal? Find great prices on flights and hotels with Yahoo! FareChase.
http://farechase.yahoo.com/