Budenie LED displaya na vyssie napatie

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Říjen 5 12:30:04 CEST 2007

Ale ano, mne je jasne, ze jas zavisi od prudu, aj to, ze LED sa lisia.

Lenze ja nebudem mat 20 samostatnych LED, ale 3 rovnake 7-segmentovky.
V ramci jednej 7-segmentovky by LED mali mat velmi podobnu
charakteristiku. Teda z vlastnej skusenosti so 7-segmentovkami
konkretne od Kingbrightu som este nevidel, aby pri pouziti
stabilizovaneho napatia, rovnakych (1-5%) odporov a rovnakych budicov
(rovnake saturacne napatie / ubytok na spinacom prvky) pre kazdy
segment svietili segmenty rozdielnym jasom. A tiez ked naraz kupim
viacero rovnakych 7-segmentoviek, nestalo sa mi, zeby bol medzi nimi
rozdil v jase. Horovim o rozdieli pozorovatelnom okom, nie pri merani
luxmetrom :-)

Robil som uz aj display s dvoma druhmi 7-segmentoviek + nejake
samostatne LED a tam som prudove zdroje pouzil.

miro

--- Pajpach <pajpach@katedrala.net> wrote:

> No toto je zrovna aplikace, ktera primo vola po pouziti zdroje
> konstantniho
> proudu. Tedy pokud nechcete, aby vam kazdy segment toho displeje
> nesvitil
> jinak. Je treba si uvedomit, ze JAS LED neni zavisly na napeti ale na
>
> PROUDU.  ;-)
> Takze kdyz pripojite vsechny segmenty na stejne napeti, tak to jeste
> neznamena, ze budou svitit stejne. Kazda dioda ma jinou
> charakteristiku. Pri
> proudu 20mA se napeti na diode lisi kus od kusu od 1,8 do 2,3V (brano
> [...]

Be a better Globetrotter. Get better travel answers from someone who knows. Yahoo! Answers - Check it out.