ARM modul treba i s LCD

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pátek Listopad 30 09:47:42 CET 2007

Zkousel jsem to, ale nebylo to ono. Pripadal jsem si, jak chirurg v
zimnich rukavicich ;).

Mozna jsem jen blbej, mne to Ccko proste s PICkama nechutna, porad mi
neco vadilo. Takze zkousel jsem to, ale asi by to chtelo vic praxe a ja
se nejak nedokopal to vic trapit. Nakonec i proto ted pouzivam PIC a
ARM. Velkou aplikaci napisu v C pro ARM a malou v ASM pro PIC. ARM uz je
zkratka dospely procesor a myslim si, ze je na nem to C proste jako
doma, kdezto u PIC mi to pripada, ze ten PIC znasilnuju.

Ale pravdu mit nemusim, pisu o svych dojmech a urcite nejsem clovek,
ktery by mel pravo vyslovovat nejake absolutni pravdy. Na to toho vim
jeste opravdu malo a bojim se, ze zivot bude hodne (hodne, at nejsem
sprosty) kratky na to, abych zvladl vsechno, co bych zvladnout chtel (a
to jeste netusim, co jeste budu chtit, stale jsou nove veci).

Dobre se jevily kompilatory z http://www.sourceboost.com/ . Potreboval
jsem, aby male mobilni roboty, slo programovat v BASICu. Slo to bezva a
dokonce to rychle zvladli i ucastnici souteze (coz byl ucel):
http://mech.fsik.cvut.cz/robiada/index.php?option=com_zoom&Itemid=38&catid=1
. Ty roboty maji PICky 2. Jedna ridi veskere periferie (cidla, motory -
soft jsem napsal v ASM) a komunikuje seriakem s nadrizenou PICkou a ta
nadrizena (jakysi mozek) byla programovana v BASICu uzivatelem, kde jsem
napsal v tom BASICu jen kostru (nebo spise demo), jak na to. Tenhle
pristup se ukazal dobry, nebyly s tim problemy a dobre to odstinilo
soutezici od nutnosti znat periferie PIC, kdyz resili jen onu
inteligenci "co udelat kdyz" a to v BASICu. Navic jsem napsal
uzivatelsky velice jednoduchy bootloader, takze soutezici jen pripojili
PC k seriaku robota a on si novy soft nacucnul. Zkratka se udelalo to,
aby mohl opravdu kazdy a myslim, ze se to povedlo.

Takze lze pouzivat i vyssi jazyky s PIC, jen mne to nejak nechutna a
kdyz clovek moc nechce, tak to ani moc nejde ;))).

--
Jiri Bezstarosti