DO s plovoucim kodem a bezpecnost

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Listopad 29 19:21:55 CET 2007

Jan Kral napsal(a):

>Vyhodnotte si rizika a naklady na prekonani zabran. Skutecne si myslite, ze nekdo bude poslouchat za rohem, jaky mate kod od dalkoveho ovladani, kdyz mate na baraku nekolik oken, ktera jiste nemate osazena mrizema?

Tady nejde o zlodeje, tady jde predevsim o hracicky z naseho oboru.
K standardnim vratum se vetsinou dodavaji ovladace , ktere maji
prachsprosty staticky kod.
Staci si ho jednou odposlechnout a pak kdykoliv sousedovi otvirat vrata.
Ja sam jsem si tohle overil kdyz jsem marodil a spravoval jsem
bezdratovy teplomer. Kdyz jsem poslouchal vystup prijimace 433 MHz
reproduktorkem udivilo mne jak cily provoz  tam je. Ty staticke ovladace
je v podstate totez, jako kdyby jste vzal klic od bytu a povesil ho  na
strom pred barak s cedulkou, kde se nejblizsi obchod, kde Vam udelaj
kopii.  Nejhorsi je, ze lidi o tom ani nevedi a parkujou  za takovejma
vratama autaky s klickem v zapalovani.

Mnoho bezdratovych zamku je taktez reseno.  ( nektere jeste navic v
pasmu 308MHz )   Staci postavot jednoduchy obvod  treba s M1E nebo s
HT-12E , k tomu 10 bit  bcd prepinac krokovany cca po 1 Hz a  vystup 433
MHz posilit treba  nejakym hybrydem z NMT telefonu ( 10W pri 12V)  kdyz
tohle pustite ve meste , tak spouste lidi budou v pravidelnych
intevalech zvonit zvonky ...

>Nemluve o tom, ze spolehat jen na zajisteni kodu od DO vrat a nemit uvnitr vlastni EZS je dost naivni.

Kdyz uz jste zminil EZS, pokud si nekdo Vas dum vyhlidne ( profik ) neni
problem odstavit telefonni linku a zarusit GSM a wifi  - udelatka jsou
dostupne na trhu , nebo se daj postavit. Takze EZS take nic moc  neresi.
Navic pokud se Vam tam vloupa nejakej zfetovanej pobuda krumpacem a EZS
nekoho zavola, co si na nem pak vezmete??