Re: OT - měřicí magnetofonový pásek

Havran Jiri Jiri.Havran@cez.cz
Čtvrtek Listopad 29 18:09:17 CET 2007

Ahoj, nevim jestli je to jeste aktualni, dlouho jsem ted necetl konferu.
Obdobny pasek mam. Bohuzel jsem si ho nechal natocit na pasek emgeton a je
to jiz 27 let, tak nevim. Uz v dobe kdy jsem ho pouzival se zacly objevovat
dropouty. Kdyztak se ozvi.

S pozdravem Raven

__________________________________________________________________________________________________

Zdravím konferu,
 mám zde malé OT. Ve volném čase se občas zabývám i audiotechnikou a mým
 hobby
jsou cívkové magnetofony. Dnes jsem zrovna na jednom (Revox PR99 MKIII)
měnil
hlavy z půlstopých na čtvrstopé. Operace se zdařila, ale po každé takové
operaci musí následovat seřízení hlav jak mechanické, tak i elektrické
(úrovně,
záznamový proud, předmagnetizace...). Pro seřízení snímací hlavy, se kterým
se
musí začít, se musí použít měřicí pásek, který obsahuje přesně nahrané
signály
různých frekvencí, různých úrovní a na různých místech pásku - např. pro
nastavení výšky hlavy se využívá signál nahraný mezi stopami tak, aby se do
obou systémů hlavy naindukovala stejná úroveň přeslechu. Nedá se tedy úplně
jednoduše vyrobit na jakémkoliv "verpánku". Kdysi jsem si občas mohl půjčit
takový pásek z rozhlasu, ale to už je dávná minulost.
  Proto vznáším dotaz - nemá někdo něco podobného doma či neví, kde by se
ještě dnes dalo sehnat třeba jen k zapůjčení ? Každá rada je vítána!
   S pozdravem Pavel Troller