ARM modul treba i s LCD

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Listopad 29 13:23:15 CET 2007

PIC18 toho zvladnou hodne, ale kamenem urazu je pamet. Kdyz mate program rozdelen na vice vlaken, tak musite nekam ulozit data z/pro  UARTy, AD, LCD... A najdenou jsou 4KB RAM zatracene male. Velkou vyhodou je jeden obvod, ktery ma vse v sobe.
Michal

  ----- Original Message -----
  From: Jiri Bezstarosti
  To: HW-news
  Sent: Thursday, November 29, 2007 1:11 PM
  Subject: Re: ARM modul treba i s LCD

  Budete se divit, ale k docela prizemnim vecem ;). Treba ke snimani
  inkrementalniho cidla a hlaseni rychlosti otaceni a polohy nadrizenemu
  systemu a i kdyz je vykon slusny, mam mezi cidlem a ARMem jeste CPLDcko.
  Ona i tak jednoducha vec ma spoustu nastaveni a ruznych prikazu a napsat
  to v Ccku je pohodlne a rychle.

  Ano, nekdo muze namitnout, ze jsem kdysi hlasal, ze jedine ASM, ale kdyz
  jsem se dival, jak z tech mych zapisu v C umi kompilator udelat strojak,
  je to opravdu parada. Mozna je to tim, jak jsem zvykly na ASM a kamarad
  mi rikal, ze to co pisu v C nevypada ani jako C, ale jako ASM, ale spise
  tim, ze kompilatory jsou opravdu slusne a za dobu co existuji i vymakane
  ;). Vykonu je dost (a kdyz ne, jsou i vyssi ARM, nez se ted snazim
  pouzivat), s C nejsou problemy a tak uz dozrala i u mne doba, kdy se
  odvazuji C realne pouzivat i do MCU (i kdyz veci pro PIC budu jiste psat
  dal v ASM).

  Dalsi projekt uz je s barevnym LCD displejem, aplikace je pomerne
  primitivni, ale ma vetsi naroky na obrazky na displeji (ruzna menu,
  volby, zobrazeni v barevne grafice) a ja je tam potrebuji rozumne rychle
  dostat, pricemz ale nepotrebuji zadny extra vykon na nic jineho. Tedy
  terminalek s barevnym LCD (mapovanym jako externi pamet), touchem a
  procesorem AT91SAM7S512.

  Co od toho cekam je zrychleni realizace aplikaci, kde se jedna o par
  malo ks a kde si mohu dovolit pouzit o tech par penez drazsi HW. Samo do
  veci za par kacek budu dal pouzivat PIC, ale kdyz jde do tuheho treba s
  rozsahlejsi matematikou, je to Ccko proti ASM prece jen neco jineho. A
  hlavne kdyz jsem si to osahal, mam trochu vic na vyber nez pred tim.
  Mohu totiz realne rozhodnout, ze to a to postavim na ARM a ne ze bych to
  na nem postavil, kdybych na to mel pul roku casu a nakonec to namahave
  latal na PICce a bal se, ze to tady a tady neustiham ;).

  I kdyby tech aplikaci na ARM oproti PIC byla casem mensina, stejne je
  vzdycky prima umet i neco jineho a rozsirit sve moznosti. Tim se jiste
  nic nepokazi.

  --
  Jiri Bezstarosti