ARM modul treba i s LCD

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Listopad 29 10:50:41 CET 2007

Tak treba ja.

Co uz nabizim, jsou moduly s AT91SAM7S256:
http://www.siliconbrain.biz/x/SB-SAM7S256.PNG
Cena 998Kc/ks.

Mam i desky pod to, sice je verejne jeste nenabim, ale nejake uz mezi
prateli jsou. Cena taktez 998Kc.
Dale JTAG do USB spolu s prevodnikem na RS232 (zkratka se to pripoji do
USB a trci z toho JTAG a RS232) za cenu 1498Kc.

Pridavam k tomu CD, ktere momentalne obsahuje asi 200MB a je na nem
vsechno potrebne. Protoze je ta dokumentace rozsahla, neni jeste zcela
ve stavu, v jakem bych ji chtel mit a ani neni vetsina veci v cestine
(je to z vetsiny soubor veci stazenych z webu + popisy mych desek) a
proto to nenabizim na webu, ale zatim se to vi jen v okruhu znamych.

Vestere soft. vyvojove nastroje jsou volne, tedy lze pro to psat v C bez
dalsich nakladu. Stahnout je muzete zde:
http://www.yagarto.de/

Lze pouzit i WinARM, sam jej nepouzivam, ale zkousel jsem a take se s
tim da pracovat.

Co se tyce JTAGu, neni potreba, ale je prima. AT91SAM7S256 umi natahnout
soft pres USB a nebo pres seriak, maji bootloader. Ten bootloader je ale
v ROM, ktera se prepisuje pri nastaveni TST a PA0,PA1,PA2 do H do FLASH.
Takze musite nahodit TST pin (PA0 az PA2 mam pres diody a odpory
pripojeny k TST na desce pod modul, aby se prehodil jen jeden jumper),
pripojit napajeni, pockat 10 sec, odpojit napajeni a pak uz po zapnuti
muzete aplikaci natahnout bootloaderem za pomoci SAM-BA programu od
ATMELu. JTAG tedy nutne nepotrebujete, ale pro debugovani je vlastne
nezbytnosti a urcite je mnohem pohodlnejsi natahovat aplikaci primo z
prostredi ECLIPSE za behu (bez odpojovani napajeni a carovani s jumpery).

Co se tyce Cortex M3, mam par kousku LM3S101 (Luminary Micro). Mam
postavenou i desku pro vyzkouseni, ale jeste to nebezelo. Kdyz trochu
pohledate, nastroje se daji najit na webu, ale zkusenost jak pisu jeste
nemam, takze konkretni nebudu.

Co se tyce LCD, mam na stole pripojen barevny LCD 5.7" 640x480 v 8b
barvach s touchscreenem, ale jak uz jsem psal zde na konfere, prijde to
na externi sbernici AT91SAM7SE512 (ted je to na IO portu AT91SAM7S256),
na ktere jeste cekam (uz jsou snad tyden na ceste, tak uz snad budou).
Navic to bude mit i pripojenou SDRAM. Tohle je ovsem ve fazi bastlu z
pulky na stole a z pulky v soucastkach na ceste, takze primo to k dodani
neni a pocitam s tim nejdrive po novem roce.

Pokud by stacily i malicke LCD (barevne 128x160 s radicem, je to
velikosti tak do mobilu), vi se kam na ne a neni to cenove zadna hruza.

Jinak mam po ruce i dalsi kousky ARM (treba AT91RM9200, vzdy jen par
malo ks nebo jen 1ks k vyzkouseni, ale daji se obstarat dalsi) a i
nejake veci k nim, takze k mani je ledacos a dohodnout se da take
ledacos. Pokud budete mit o cokoli zajem, napiste mi prosim primo.

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain