KOMERCIA (takmer) - DPS "digitalnej stavebnice" pre QR6 su hotove

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Listopad 28 22:57:35 CET 2007

Tak uz mam na stole DPS pre 6-bitovy "quintesencialny" RISC vo forme akejsi digitalnej stavebnice - http://www.efton.sk/qr6/QR6M_DPS.jpg (tie suciastky su suplikove a su tam len vlozene, aby som si overil ze diery su OK).
DPS obsahuje modul napajania, hodin (s '555), moduly pre '245/'574, moduly pre 14/16-nohovu drobotinu, modul 8xLED aby sa dal urobit had alebo knight rider (a vobec ozivit cely geret), modul citaca (program counter) a modul pamati. Vsetky moduly su rozmerov 38.7mm x 38.7 mm, s vynimkou poslednych dvoch, ktore su dvakrat vacsie. DPS su jednostranne, s nepajkovacou maskou a s potlacou, drazkovane medzi modulmi (t.j. daju sa rozlamat a preusporiadat na nejakej podlozke do nejakej vhodnej topologie).

DPS ma vysli na 550 Sk/kus vratane DPH, pricom pre QR6 v minimalnej verzii treba 2 ks. Mohol by som pripadne odlomit tie moduly napajania a hodin co su navyse, tak by sa dalo povedzme zrazit este stovka, takze v takejto zostave (dve DPS minus tri moduly napajania minus jeden modul 555) by som to zaujemcom z konfery mohol zaslat za - ehm - "uvadzaciu cenu" 1000 Sk - alebo ekvivalent v Kc - (plus postovne). Dalej prosim priamo na moj mail.

Mam pohromade uz aj suciastky az na asi jednu ci dve drobnosti - ak by bol zaujem o kompletnu sadu, spocital by som to a dohodli by sme sa. Takisto by bolo mozne dohodnut sa aj na kompletne osadenych doskach - budem ich osadzat niekedy zaciatkom buduceho tyzdna.

Ak sa nezadusim od kasla, tak do konca tyzdna by na webe mala pribudnut schema tej minimalnej verzie (16-bit PC, minimum registrov, zatial ziadna "externa" pamat) a pre rypakov kratke pojednanie na temu "preco prave 6 bitov" a "preco prave 74xx", a nejaky zakladny "generator ALU" (pre tych co si este QR6 nepozerali, ALU je realizovana pamatou - FLASH alebo EPROM, ja pouzijem to prve). Asembler je rozpracovany, simulator je bohuzial len v plane.

Musim samozrejme zdoraznit, ze kedze som este nerozchodil prototyp, je mozne, ze bude treba trocha aj improvizovat; ale dufam, ze to bude predovsetkym zabava... :-)

wek