PWM audio výstup

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Úterý Listopad 27 18:49:05 CET 2007

Klidne muzete PWMkou generovat zvuk a i vyssi frekvence. Ma to ale ten
hacek, ze musite solidne filtrovat. Proste potrebujete dostat z te PWM
za filtrem jen jeji efektivni hodnotu a to nejlepe tak, ze za filtrem to
prejede z predchozi hodnoty akorat na aktualni. To je ale prilis drsny
pozadavek, takze ve vysledku musite zvolit frekvenci PWM tak vysokou,
aby se to realne dalo rozumne vyfiltrovat a pritom to neprejizdelo z
hodnoty na hodnotu prilis pomalu. Se zvysujici se frekvenci PWM Vam
ovsem klesne mozne rozliseni, pokud se ta PWM generuje digitalne treba
pomoci MCU. Takze si pak muzete vybrat, jestli mate (a ted budu cucat z
prstu) 4b rozliseni pri 200kHz a nebo 8b rozliseni nekde na 11kHz. Ve
vysledku tedy pouzijete nejaky kompromis a filtrujete filtrem x-teho radu.

Kdyz to vezmete do dusledku, muzete vzit audiosignal, ten poustet do
komparatoru a do druheho vstupu komparatoru poustet trojuhelniky.
Vystupem je PWM, odpovidajici tomu audiosignalu na frekvenci tech
trojuhelniku. Pak to ciste dvojstavove zesilite, takze tvrde uplne
nahoru a nebo dolu. No a za to date odpovidajici LC filtry a pak uz
(pres kodan, pokud nemate +/- napajeni) rovnou reprak a nebo dve
vyfiltrovane PWM (jedna invertovana) proti sobe a reprak do mustku. Mate
zesilovac, nad kterym si kazdy audiofil nejspis odplivne, tedy pokud mu
reknete, o co jde ;).

Co a jak pouzit, to je tezko radit, je to vzdy o dumyslnem rozmyslu nad
konkretni aplikaci a stejne si pak kolikrat clovek rekne, ze mel radeji
pouzit zrovna to druhe reseni, ktere se nabizelo a nebo mene elegance,
ale s ranou na jistotu ;).

--
Jiri Bezstarosti